Kas gali būti vertingiau pasitinkant naujus mokslo metus nei vidinis įsikvėpimas – šį tikslą pasiekė beveik 30 DofE vadovių ir koordinatorių iš skirtingų Lietuvos mokyklų, šiandien atvykusių į DofE kvalifikacijos tobulinimo mokymus „Motyvuok save ir kitus: veiksmingi metodai į(si)kvėpti ir palaikyti siekį tobulėti“.
Vidinę motyvaciją užkurti padėjo dalinimasis efektyviomis darbo su jaunimu patirtimis, atvejų analizė grupėse ir lektoriaus, švietimo praktiko Luko Benevičiaus išdėstyti praktiniai būdai, kuriuos DofE programoje mokytojai galės panaudoti kasdien:
Supratimas, kad motyvacija kyla iš vidinio poreikio, atsakant į klausimą, kas svarbu man, kaip mokytojui ir kas svarbu programoje dalyvaujančiam jaunuoliui. Pabrėžkime poreikį, ne trūkumą!
Kurkite ryšį, o ne atskirtį: sakymas, kad jauni žmonės nemotyvuoti, kuria atskirtį, o motyvacijai reikalingas ryšys ir pasitikėjimas. Tai jie skatina tarpusavio supratimą ir empatiją sau ir kitam.
Be galo svarbu tinkami DofE dalyviams užduoti klausimai. Jie yra raktas suprasti jaunų žmonių poreikius (pavyzdžiui, naujos patirtys, smagumas, o gal jaustis grupės dalimi?). Būtent per poreikius atrasime, kaip kalbėti ir motyvuoti jaunuolius.
Už kiekvieno „NE“ yra bent vienas „TAIP“, tik svarbu jį surasti. Klauskime, klausykimės ir išgirsime!
Dėkojame visoms dalyvavusioms, o ypač savo patirtimi ir veiksmingais darbo su DofE dalyviais metodais pasidalinusioms DofE vadovėms: Vilmai Šikšnienei iš Vilniaus Jono Basanavičiaus gimnazijos, Irenai Vidžiūnienei iš Šiaulių Juliaus Janonio gimnazijos ir Laimai Mikulėnienei iš Švenčionių r. Pabradės Ryto gimnazijos.
Na ir pabaigai – įdomus faktas: pasirodo, žirafos, lyginant su kitais gyvūnais, turi itin didelę širdį, tad verta praktikuoti kito klausymąsi „žirafos ausimis“ – kantriai ir atvira širdimi. Klausydamiesi „žirafos ausimis“ mes reflektuojame ir išgirstame savo bei kitų poreikius. O išgirsti poreikiai yra raktas į motyvaciją!
Comentarios