top of page
  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube

Komanda, pasitikėjimas ir tikslai: raktas į sėkmę su DofE

ree

Artėjančių mokslo metų pradžia visuomet atneša naujų vilčių, tikslų ir planų. Tikslai tampa realiais pasiekimais, kai turima įkvėpimo ir žinių, kaip telkti komandą. Daugiau nei 20 DofE vadovų ir koordinatorių iš įvairių Lietuvos mokyklų rugpjūčio 26 d. sėmėsi įkvėpimo ir praktinių žinių kvalifikacijos tobulinimo mokymuose „Kai nebeužtenka vien noro: praktiniai įrankiai komandų formavimui ir mokinių motyvacijai stiprinti“.


Mokymų dalyviai turėjo puikią galimybę gilintis į komandų formavimo ir motyvacijos stiprinimo principus. Mokymus vedė psichologė ir lektorė Gintarė Buinickaitė, kuri padėjo geriau suprasti, kaip suburti stiprią mokinių komandą, galinčią kartu siekti individualių ir komandinių DofE tikslų. Diskusijų metu buvo aptarti metodai ir veikimo būdai, padedantys kurti veiksmingas komandas.

Pirmiausia akcentuota „Komandos piramidė“: jos pamatas – tarpusavio pasitikėjimas, paremtas atvirumu ir pažeidžiamumu, o viršūnė – bendras rezultatas, kurio siekia visa DofE jaunuolių grupė. Šios sistemos veikimui būtinas sąžiningas konfliktų sprendimas akis į akį, visų narių įsitraukimas ir atsakomybės prisiėmimas.

Taip pat pabrėžti bendri komandiniai tikslai: nors visose DofE programos dalyse, išskyrus žygį, jauni žmonės siekia asmeninių tikslų, tačiau jų daug lengviau siekti bendraminčių komandoje. Sėkminga komanda turi vieną aiškų, didelį tikslą, pavyzdžiui – dalyvauti 2026 metų DofE apdovanojimų ceremonijoje ir atsiimti ženklelius. Šį siekį sustiprina mažesni, tarpiniai tikslai, kurie padeda palaikyti kryptį ir motyvaciją.

Dėmesio mokymuose skirta emociniam intelektui ir savęs pažinimui. Norint kurti tvarius santykius komandoje, būtina pažinti save, išmokti valdyti savo emocijas, suprasti kitus ir sąmoningai kurti ryšį.

Galiausiai mokymų dalyviai aptarė skirtingus bendravimo stilius – pasyvų, agresyvų ir aktyvų komunikavimą – akcentuojant, kad svarbiausia, jog kiekvieno komandos nario balsas būtų išgirstas ir įvertintas. Be teorinės dalies, pasidalinta ir praktiškai pritaikomais įrankiais. Mokiniai gali būti skatinami susikurti savo vertybių sąrašą, užrašant fikcinius herojus, atspindinčius jų svarbiausias vertybes. DofE vadovai taip pat gali analizuoti komandos iššūkius kartu su mokiniais – pavyzdžiui, surengti diskusiją po filmo, kuriame personažas palieka komandą ir dėl to kyla sunkumų, peržiūros. Vienas iš tokių pavyzdžių – filmas „Keršytojai: Begalybės karas“, kur herojai, išsisklaidę ir praradę vienybę, susiduria su rimtais iššūkiais. Tokios užduotys padeda mokiniams geriau suprasti, kodėl kiekvieno indėlis komandoje yra svarbus.

Naudinga ir praktika „Atsakomybės draugas“: mokiniai poromis reguliariai dalijasi informacija apie savo pažangą DofE veiklose. Ši metodika ne tik padeda sekti individualius tikslus, bet ir ugdo atsakomybės jausmą, stiprina tarpusavio palaikymą bei motyvaciją komandoje.

Antroji mokymų dalis buvo skirta DofE aktualijoms ir savanorystei. Savo dalyvių patirtimi ir gerosiomis praktikomis ieškant savanorystės vietų ir keliantis savanorystės tikslus pasidalino DofE vadovės: Asta Sakalienė iš Panevėžio „Vilties“ progimnazijos, Sandra Maslauskienė iš Raseinių mokyklos-daugiafunkcio centro „Spindulys“ ir Beata Lakienė iš Vilniaus šv. Kristoforo progimnazijos.  Taip pat pristatytos bendradarbiavimo su Tautinių mažumų departamentu prie LR Vyriausybės teikiamos galimybės: Tautinių mažumų kultūros sklaidos ir kultūrinio bendradarbiavimo Rytų Lietuvoje konkursas. Spalio–lapkričio mėnesiais tautinių mažumų mokyklos bus kviečiamos teikti projektų paraiškas ir gauti finansavimą veikloms, skatinančioms bendradarbiavimą ir dialogą su kitomis Lietuvos mokyklomis. Tai gali būti puiki galimybė stiprinti ryšius ir dalintis dalyvavimo DofE programoje patirtimi.


Viso renginio metu nuolat kėlėme klausimą – kokią naudą jaunam žmogui suteikia dalyvavimas DofE programoje, įsitraukimas į komandą, bendrų tikslų siekimas? Atsakymas aiškus: tokia patirtis padeda jaunuoliui augti kaip asmenybei, įgyti atsakomybės, išmokti bendradarbiauti ir tampa pagrindu tapti sėkmingu, brandžiu ir atsakingu trisdešimtmečiu.


 
 
bottom of page